bercakap soal kerja...
status sekarang : bekerja sebagai account clerk @ travel agency
status dahulu : bekerja sebagai marketing exec & personal assistant @ private company
dulu kerja sebagai exec & sekarang sbgai clerk.. knp? sbb krj clerk nie just sementara menunggu kerja yang sesuai datang.. hurmmm...x kan kerja 2 nak datang bergolek kalau tanpa usaha..
yurp!!, mmg kena usaha... dah banyak kerja yang di apply & banyak juga interview yang dapat..
tp, dari 100% interview yang dipanggil aku hanya pgy 5% daripada 100% 2...
kata incik tunang, aku nie memilih kerja.. ye ke? x lah....
klu nak g interview kena fikir banyak benda;
1. Jawatan??? (ada customer service exec, marketing exec, consultant, admin exec, admin asisstant, iptv exec.. dan bnayk lagi) nie antara yang aku dapat untuk interview.
2. Lokasi ( kl, kedah, selangor, penang )
3. Apply cuti (sbb baru je kerja..wlupun as a clerk, tp, kena hormat majikan, mna boleh selalu ambik cuti kan..)
4. Gaji yang ditawarkan ( ada yang sikit n banyak )
5. Job description (ada yang sampai tahap aku x mampu, dats y la x pegi..hehehe)
hurm..bila dah wat list nie rasa sayang lepaskan interview, ye la..bukan senang nak dapat short list dalam satu2 company...tp, semua 2 dah terlepas, sekarang mencari kekuatan dan juga semangat untuk mencari kerja yang sesuai dengan kelayakan dan sekurang-kuranya dapat membalas jasa keluarga aku dan dapat mencapai cita2 aku..iaitu ingin berjaya dalam hidup!!
***berusaha seadanya dan selebihnya bertawakal kepada ALLAH dan memohon pertolongannya..."Moga Dimurahkan Rezki" amin...***
Insy'ALLAH...
No comments:
Post a Comment